tisdag 31 juli 2012

Tjejigt kort

Detta kort fick min mans kusin som tack för allt hon gjorde för hans farmor. Hon var med henne ända fram till hennes död, så vi ville tacka för allt vi inte kunde göra. Sorgligt med så långa avstånd...

Då jag inte känner henne hade jag först lite svårt att veta vad hon gillar eller inte gillar. Men något med hennes namn ville jag iaf ha. Så jag letade först efter bokstäver och de fick utgöra färgskalan på kortet. I min spillbox kunde jag hitta passande blommiga papper, och så hade jag en fin stickers i form av en klänning.. Blev väldigt nöjd med resultatet och Carina blev glad för kortet.




Andra dekorationer jag använde var små blommor och ett band som jag gjorde rosett av. Valde också att göra kortet med öppningen ner istället för åt sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar