måndag 26 juli 2010

Minialbum

Här kommer ett litet minialbum jag gjorde åt min svärmor. Alla bilder är tagna i hennes trädgård i slutet av maj i år. Hon sa till mig en dag: " Jag önskar jag kunde ha min trädgård som den är idag hela året och kunna njuta av den varje dag..." De orden tog jag åt mig och gav henne detta album så att hon kan titta i den när hösten har kommit och blommorna vissnat...

De gick flera dagar som jag tänkte ut vilka papper som passade, vilka dekos jag skulle ha och hur jag ville att slutresultatet skulle bli... Kan säga att jag blev mycket nöjd med denna.













På framsidan har jag skrivit Mi Jardin och dekorerat med pearlmaker och gröna och röda pärlor med platt baksida. Några tyg- och pappersblommor med brads i passande färger. I det vänstra hörnet finns en grön fågel på en kvist i filt från Panduro.



Några bilder från insidan. Har använt mig av remsor, blommor och band.




Baksidan har ett flertal blommor med knappar och en liggande tag med bokstäver och pearlmaker. Jag har fäst hela albumet med ett långt organzaband. Valde att lägga rosetten baktill så fungerar den som dekoration där oxå.

2 kommentarer:

  1. Snyggt album! Visste inte att hon hade en så fin trädgård!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, hon har en liten fram och en större bak.. Mycket fina blommor.. =)

    SvaraRadera