tisdag 9 november 2010

LO på deep edge canvas

Förrå året, i agusti, gifte sig våra vänner. Det var en regnig dag tyvärr, men jag fick till väldigt fina bilder på dom. De bad mig vara deras fotograf, och självklart ställde jag upp. Trots en 'vanlig' digitalkamera så kunde jag ta bra bilder, precis när det hade slutat regna. Perfekt!

Sen fick jag jobba med bilderna på Photoshop och Picasa, och är mycket nöjd med resultatet.

Jag gjorde två LO som jag fäste på canvas. Ett i svartvitt och en i sepia.

I det svartvita har jag klätt om två papphjärtan i vitt skimrande dekorpapper och klistrat fast dom med dubbelhäftande för att få lite höjd på dom. Mellan fotona finns den lilla minnesgåvan som gästerna fick. Den finns att se på ett annat inlägg som kommer upp snart... Datum skrivet för hand och så har jag använt pearlmakern lite här och där.




Det sepiafärgade LO:t har fått chipboarddekoration i form av siffror- dagen till ära- och en nyckel... Siffrorna har fått upphöjande decoupagelim. Eftersom själva CS:en hade dekoration, valde jag att lyfta de lite med pearldrops.





De blev mycket glada för denna present.

2 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att äntligen se dig aktiv igen!!! Och dina layouter med bröllopstema blev jättefina!!!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! Ska försöka börja blogga igen, även om jag så måste sitta uppe till 23.. hihi

    SvaraRadera