torsdag 21 januari 2016

Wintercocoa

Ibland, när inspirationen tryter, söker jag olika slags tävlingar eller utmaningar, för att få lite idéer. Då kanske det handlar om layouten, eller färgskala, som i denna tävling, som du kan hitta här . Jättefina färger, turkost och glitter gällde det. Jag hade det perfekta fotografiet jag ville använda. Kortet tog jag december 2012.


Uppe i det högra hörnet har jag distressat med en härlig turkos färg. Fäst några blommor i passande färger och glittrat både färgen och blommorna med lite stickles.

Det var lite svårt att fotografera och få glittereffekten men den finns lite överallt. Gick loss på glittret. Har även några diamanter för att förstärka effekten. Blev riktigt nöjd med denna layout.


6 kommentarer:

  1. Helt underbar layout och vilket vackert foto på layouten. Även jag brukar hitta inspiration i utmaningar :) Så kul att du hakade på vår januari utmaning hos Berry71bleu :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, utmaningen var lätt att haka på =) Ha en fin vecka!!

      Radera
  2. Such a lovely soft page, love it, thank you for playing along with us this month at Berry71Bleu x

    SvaraRadera
  3. A pretty page and a stunning photo! ;-) Thanks ever so much for playing along with us at Berry71Bleu! ;-)

    SvaraRadera
  4. Lovely layout, gorgeous photo! Thanks so much for joining us at Berry71bleu!

    SvaraRadera