torsdag 21 januari 2016

Hemmaspa

Jag är ju sån som gillar att göra det mesta möjliga själv. Jag tycker det är roligt att experimentera och leker mig fram. När det blir bra, sparar jag 'receptet'.

Eftersom jag lever med kronisk värk så tycker jag om att läsa om hur jag kan underlätta och hjälpa mig själv, och andra. Bland annat har jag läst att ett varmt bad med epsom salt kan vara bra för ömmande muskler då den har magnesiumsulfat. Epsomsalt har många användningsområden, och jag kommer skriva fler inlägg om den.

Vanligtvis gillar jag inte att bada, duschar hellre. Men för att hjälpa min kropp lite så tänkte jag ta ett bad en kväll och tänkte att jag skulle ha saltet i badet, men ville lyxa till det, så jag gick till köket, la salt i en mixer och tog torkade rosenblad, av en bukett jag hade fått av min älskling, och mixade ihop detta.


Det blev ett väldigt väldoftande badsalt. La i det i en burk och strödde en del av det i det varma badet.


Kändes otroligt lyxigt att bada i det vattnet... Tände lite ljus och tog med ett glas rött...

Har även gjort ett badsalt med lavenderblommor från min egen trädgård som jag hade torkat. I den la jag även några droppar av lavenderolja jag själv hade gjort. Det saltet brukar jag hälla när flickorna badar.

Hemmaspa kan lyxas, utan att det ska kosta så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar