söndag 22 november 2015

Syskonkärlek

Igår var jag på g med layouten.  Det var så roligt att göra en, att jag gjorde en till. Alltid härligt när inspirationen infinner sig...  Dessutom hade Scraphuset sin november tävling jag ville haka på.

Har en liten kista med foton och där hittade jag ett fint svartvitt kort på oss systrar. Jag hade ett papper i tankarna. Ibland får man hela idéen på en gång och man bara vet hur slutresultatet ska bli...

Från samma block med cirkustemat valde jag detta papper och lite spill jag hade från andra projekt.  Alltid bra att spara ☺ Eftersom fotot var i svartvitt ville jag inslag av en annan färg på LO:n, och det fick bli mattrosa och blått.

Jag har gjort dekorationer av en väldigt fin och mjuk lera man kan köpa på Clas Ohlson, DAS (art nr 34-9305). Leran har torkat och fått på sig lite glitter. Den rekommenderar jag gärna då den är lätt att jobba med och väger så lite så man kan ha dekorationen på kort och LO's.


Det stämplade citatet fick lite glossy accent på och framhävde ordet together.


Slutresultatet blev jag väldigt nöjd med:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar