tisdag 3 februari 2015

Stämplade ljus

Idag testade jag nåt jag hittade på... ja, såklart,  favoritappen Pinterest,  nämligen att stämpla på ljus. Testade olika stämplar och olika sorter stämpelfärg och kom fram till 'rätt' sort.

Vill du också pimpa dina ljus? Såhär gör du:

Du behöver rena ljus, kronljus och  blockljus lämpar sig bra för detta. Sedan behöver du stämplar. Jag provade med clearstamps och det var lätt att jobba med de. Om man inte har en tillräckligt stor akryl kan man ha stämpeln direkt på ett rent underlag. Testade som sagt olika sorter men Versa Color var den som fäste mest på ljuset.


Efter att du har färglagt stämpeln så tar du ljuset och rullar den över stämpeln. Gör det med ett fast handtag och försiktigt så det blir rakt och bra.


Låt torka. Sen är det bara att fortsätta dekorera ljuset om man så vill. Man kan testa med olika färger, spets, blommor göra ett fint, unikt ljusarrangemang. Jag känner mig nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar