onsdag 15 oktober 2014

Betong, ljuvliga betong!

Så som många andra pysslare har även jag insnöat mig i betonggjutning. Det är roligt och enkelt att jobba med, även om det är tungt att röra och få det så slät som möjligt. Vill ej investera i nån maskin än utan kör bara manuellt,  tills jag har så många beställningar att det blir värt att incestera i nån blandare eller så...

Plötsligt ser man formar överallt, creme fraiche burken blir bra värmeljus och salladsbehållaren från Max funkade fint den med. Och, självklart, alla dessa roliga och söta kakformar blir ju otroligt bra att gjuta i tack vare att de är gjorda i silikon.. Så mina loppisbesök har jag ännu mer att 'behöva' titta på. Nu letar jag febrilt efter en lagom stor silvertallrik med fina mönster för att kunna göra ljuvliga betongfat. Nästa vecka bär det av till huvfudstaden Stockholm.. Se upp secondhand butiker, Varma Koftan är köpsugen. Får kanske boka en egen vagn till allt jag kommer handla in hihi..

Så nu kommer lite bilder på de sista jag har gjutit. Enjoy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar