fredag 25 december 2009

6 års bröllopsdag på väg...

Ja, snart så fyller vi 6 år gifta, min man och jag. Vi har hunnit resa, njuta av tiden och även fått en underbar dotter. Detta är första bröllopsdagen vi firar med henne =). Vi har inte planerat dagen mycket, men jag tänkte att vi kunde gå ut och äta på kvällen.. Nu får vi se om det blir av, då jag har brutit min högra fotled. SUCK!

MEN, jag passar på att göra kort och blogga och lite annat; tur i oturen kan man säga.

I dagarna har jag gjort kortet min man ska få. Det är ett 'skjortkort'. Basen är vanlig CS i ljusblå, där jag har vikt den på mitten, och mätt ut mitten av framsidan på kortet. Där har jag klippt ner ett par 3 cm och vikt kanterna utåt. Dessa ska föreställa skjortkragen.












Sedan har jag fäst på ett randigt papper som ska föreställa själva skjortan.












Jag har streckat kanterna och limmat fast ett band i form av en slips, och fäst knappar med häftkuddar.


Har även limmat dit en liten chipboarddetalj med 2 hjärtan. Inuti finns ett större hjärta, oxå den i chipboard, i en passande färg.

Nu måste jag bara tänka ut vad det ska stå i kortet...

1 kommentar:

  1. Vad är det för coola ideer du får??? "Tur" att du bröt foten så du får vara inneoch pyssla några dagar!
    Missa inte mellandagsrean på Scrapparazzi måndag till onsdag!

    C

    SvaraRadera