tisdag 9 februari 2010

Bröllopskort till utmaning

Jag deltog i Svensk Scrapbookings februari utmaning, den hittar ni här. Jag gick runt i många sidor och försökte få inspiration till detta kort, då det var något jag inte har gjort förut.

Att jobba med ett visst tema var jätteroligt och verkligen utmanande. Jag letade efter papper i mina gömmor och det mesta är av det min vän Charlotta har sponsrat mig med. Blomman är tagen från en ljusmanschett.



I det högra hörnet finns en liten detalj i ljusblått. Tagen är helt vit, som sedan ska skrivas Grattis eller något annat fint på.


Jag har markerat orden Kärlek och i nöd och lust, så blir kortet tydligare. Har chalkat alla kanter i passande färger och rivit det nedersta pappret.


Blev väldigt nöjd med resultatet! Ska försöka mig på ett till kort i samma shabbytema...

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett välgjort och vackert kort! Vad bra det blev med den stora vita blomman.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort :) Ja, Charlotta har så mkt papper så hon kan sponsra hela Sveriges scrappare :)Kursen inställd :(

    SvaraRadera
  3. Gillar också kortet! Vann du något?

    La Vikinga (har lite mer spillpapper till dig)

    SvaraRadera
  4. tackar tackar! de har inte dragit fram vinnaren ännu... väntar spänt haha...

    SvaraRadera