måndag 19 januari 2009

Mitt bästa kort

Det här kortet tycker jag mycket om och är mycket stolt över. Min kompis fick denna när hon födde sin son i fjol.















Här har jag använt ett vanligt vitt kort, sen har jag klistrat fast ett vittprickit ljusbrunt papper, klippt ca 5 mm mindre än kortet. Sedan har jag limmat fast ett vitt band som jag har låtit gå runt hela vägen, så att man kan stänga kortet. Jag har bränt kanterna på bandet, dels för att få en antik look, dels för att de inte ska fransa sig.

Från ett annat beiget kort, har jag använt de små rutor där det står MOR & FAR. Bokstäverna har jag själv skrivit och sedan f'äst dom med häftkuddar.

Längst till höger på kortet har jag limmat fast en dekoration där det står Generations, och målat över med guldpenna för att få det att glimma lite.


3 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Kan man beställa kort hos dig???

    SvaraRadera
  2. Din blogg är heeeeelt underbar syrran!
    Fortsätt så!

    Puss å kram / Carito

    SvaraRadera